укр eng рус

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Останні новини
Відгуки
Chambers Europe

«Нещодавно фірма провела консультування з низки фармацевтичних справ. Багато хто погоджується, що ця команда «рухається в правильному напрямку, особливо вражає її робота у фармацевтичній галузі».

 

Авіація і дороги. Що дасть асоціація з ЄС ринку транспорту

14.11.2013

Автор : Денис Кацило
Джерело: ЛІГАБізнесІнформ

Напередодні листопадового саміту Східного партнерства, де може бути підписана угода про асоціацію і зону вільної торгівлі між Україною та ЄС, опитані ЛІГАБізнесІнформ експерти і чиновники оцінили ризики і вигоди цього кроку для ключових сегментів транспортної галузі України.

Олексій Андрейченко, старший аналітик інвестиційної компанії АРТ Капітал:

У найближчій перспективі вступ України до ЗВТ з ЄС погіршить позиції українських транспортних компаній. Це пов’язано з посиленням конкуренції з західними перевізниками, що забезпечені більш сучасним і розвиненим транспортним парком і здійснюють великі обсяги перевезень.

У довгостроковій перспективі Україна стане ключовою транзитною зоною для вантажів, що транспортуються між ЄС і Азією, зокрема залізничним транспортом. Україна природним чином інтегрована в залізничну транспортну систему країн МС, оскільки використовує той самий стандарт колії шириною 1520 мм – на відміну від найпоширенішого Європейського стандарту 1435 мм. Саме тому українські залізничні транспортні компанії були б більш адаптовані до зростання товаропотоку з МС.

Україна та ЄС активно просувають програму «Відкрите небо», яка створить рівний доступ українським і європейським авіаперевізникам в Україні, що неминуче призведе до консолідації українського ринку авіаперевезень і ліквідації найменш конкурентоспроможних компаній.

Залізничні перевізники будуть, як і раніше, орієнтовані на країни СНД і відчують зниження товаропотоків. Постраждає також транзит через українські порти, оскільки більш суворі вимоги до митних процедур на кордоні з МС дадуть відчутну перевагу російським портам Азовсько-Чорноморського басейну, в першу чергу – Новоросійському.

Євген Прусенко, голова Укравтодору:

Автошляхи сьогодні працюють на межі своїх можливостей. Мова йде не тільки про те, що збільшуються обсяги перевезень, зросла загальна вага транспорту. У перевантаженому режимі щомісяця працює близько 17 % транспортних засобів. Приєднання України до зони вільної торгівлі з ЄС буде означати більш жорстке виконання діючих габаритно-вагових параметрів. Це дозволить певною мірою зберегти наші дороги.

Якщо говорити про обсяги вантажоперевезень, складно прогнозувати кількісні показники, але зрозуміло, що вони будуть більшими. Основні транспортні магістралі, що пройшли капітальний ремонт в останні роки, за конструкцією дорожнього покриття відповідають сучасним навантаженням. Показник навантаження на таких дорогах становить 11,5 тонн на вісь, тоді як у Європі – від 10,5 до 13,5 тонн на вісь. При цьому на решті всієї мережі доріг, побудованої в 60-і і 70-і роки, збільшення руху транспортних засобів створює великі ризики для подальшого їх руйнування.

Арсеній Герасимів, адвокат ЮФ «Ілляшев та Партнери»:

У грудні 2006 року Єврокомісія анонсувала початок переговорів з Україною щодо приєднання України до угоди «Про спільний авіаційний простір». Його підписання дозволить сторонам безперешкодно здійснювати польоти через їх території, і створить рівні конкурентні можливості на ринку авіаперевезень.

Угода має як переваги, так і недоліки. «Відкрите небо» сприятиме здешевленню авіаперевезень і появі на ринку бюджетних авіаліній. Однак вітчизняним компаніям буде важко з ними конкурувати в ціновому сегменті. Очевидно, будуть підвищені стандарти безпеки польотів, але з іншого боку, такі заходи вимагатимуть від авіаперевізника додаткових витрат, що, можливо, позначиться на вартості перевезень. Важливою частиною угоди є питання митних зборів і оподаткування учасників ринку авіаперевезень. Загалом, будь-які обмеження повинні бути усунені, а питання врегулювання приведені до спільного знаменника.

Україна проходить складний етап імплементації стандартів ЄС в авіаційній галузі. Потрібно враховувати той фактор, що, наприклад, на відміну від Молдови, Україна має досить розвинену авіаційну промисловість, яка включає не тільки конструкторське бюро «Антонова», літакобудівний завод, але і кілька авіаремонтних підприємств, велику мережу аеродромів та аеропортів. Весь цей комплекс доведеться приводити у відповідність з нормативами ЄС. Цю роботу, або більшу її частину, потрібно провести до підписання документів.

Сьогодні ринок авіаперевезень укрупнюється, тому, приведення галузі до міжнародних стандартів є, на мій погляд, неминучою необхідністю для галузі авіаційних перевезень.

Дмитро Демидович, заступник міністра інфраструктури:

Я хотів би це питання розділити на дві складові: емоційну та економічну. З емоційної точки зору хотів би, щоб моя сім’я жила в рамках європейських цінностей. Я розумію, що підписання договору про асоціацію з ЄС відкриває перед країною певні можливості та переваги, хоча в короткостроковій і середньостроковій перспективі, українським підприємствам буде досить складно перейти на нові стандарти і масово представити себе на європейському ринку. Упевнений, що країни, що входять до Митного Союзу, будуть розвиватися і рости, але для України тут є певні обмеження. Починаючи більш тісну співпрацю з МС, потрібно розуміти, що Україна потрапляє в залежність від економічних чинників Росії.

Якщо Україна скористається можливостями, які надає асоціація з ЄС, країна зробить ривок – прийдуть інвестиції, будуть розвиватися концесійні проекти в ключових галузях. Це та база, яка сформує більш зрозумілу, тривалу, ємну і правильну довгострокову стратегію України.

 
© 2017 Ілляшев та Партнери / Мобільна версія