укр eng рус est

Публікації

Останні новини
Відгуки
Chambers Europe

«Нещодавно фірма провела консультування з низки фармацевтичних справ. Багато хто погоджується, що ця команда «рухається в правильному напрямку, особливо вражає її робота у фармацевтичній галузі».

 

Як перекрити кримське небо для російської авіації?

23.07.2014

Арсеній Герасимів, адвокат, ЮФ «Ілляшев та Партнери»
Джерело: «Ділова Столиця»

Міжнародна організація цивільної авіації (ІСАО) офіційно підтвердила належність Україні повітряного простору над Кримом, одночасно спростувавши інформацію російських ЗМІ про переговори з офіційною Москвою щодо передачі їй повітряного простору над півостровом. Проте, російські авіакомпанії продовжують літати до Криму.

Заява ІСАО про належність Україні повітряного простору над територією АР Крим повністю відповідає суті і змісту Конвенції про міжнародну цивільну авіацію. Вона говорить: кожна держава має виключну юрисдикцію над своїм повітряним простором, і ніякі анексії не можуть цього змінити. Агресор повинен бути поставлений у таке становище, щоб повітряний простір захопленої території не міг бути використаний з метою експлуатації цивільною авіацією.

Для того, щоб залишити кримське небо за собою, Україна може, наприклад, застосовувати фінансові санкції до авіакомпаній, які здійснюють авіаперевезення в Крим з боку РФ. Якщо штрафи не будуть оплачені, їх повітряні судна можуть бути заарештовані. Крім того, для таких авіакомпаній може бути введена заборона на здійснення міжнародних перевезень у всьому світі. Звичайно, всі ці заходи не можуть бути застосовані одразу. Їм передує збір доказів, консультації з міжнародними організаціями. За наявною у мене інформацією, Державна авіаційна служба України зараз фіксує порушення російських авіакомпаній і готує заяву до Ради ІСАО для вирішення цього спору.

Одночасно Україна вживає заходів, не чекаючи реакції міжнародних організацій. Згідно з інформацією, розміщеною на ресурсі Aviation Explorer, 11 липня керівництво російської авіакомпанії «Ак Барс Аеро» отримало від української авіаційної влади повідомлення про порушення правил використання повітряного простору України у зв’язку з польотами до Криму. Телеграма свідчить, що заявки «Ак Барс Аеро» на польоти на і через територію України будуть відхилятися.

Насправді Україна має дуже широкий інструментарій, тому все залежатиме виключно від активності українського уряду. Для нас може виявитися корисним досвід Північного Кіпру. Після окупації турецькими військами республіка спробувала встановити міжнародне сполучення з Великобританією і ФРН. Однак після звернення Республіки Кіпр до Міжнародної організації цивільної авіації загроза санкцій до авіакомпаній зробила неможливим міжнародне сполучення в окупованій частині Кіпру. Звичайно, навряд чи варто очікувати повного припинення авіаційного сполучення між материковою частиною Російської Федерації та Кримом. Імовірно, польоти на півострів будуть проводитися місцевими російськими авіакомпаніями, які не здійснюють міжнародних польотів, тому не можуть потрапити під санкції. Це саме те, що свого часу зробила Республіка Північного Кіпру разом з Туреччиною.

 
© 2017 Ілляшев та Партнери / Мобільна версія