Дата новини: 27 липня 2020
Команда Одеського офісу юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» домоглася прийняття Державною екологічною інспекцією України гарантійного листа P&I клубу як достатнього і єдиного забезпечення морської вимоги.
Прецедентний для української правозастосовної практики результат був досягнутий в інтересах CHALLENGE SHIPPING LTD – судновласника балкера New Challenge, затриманого в Миколаївському морському порту 17 липня 2020 року у зв’язку з інцидентом під час проведення вантажних операцій.
Під час вивантаження 12-тонного вилкового навантажувача з судна New Challenge через порив стропи суднового крана 12 липня 2020 року відбулося падіння навантажувача на причал з висоти 4 метрів, у результаті чого був істотно пошкоджений причал і трубопровід сусіднього маслоналивного терміналу. В результаті пошкодження трубопроводу на причал пролилося близько 10 тон соняшникової олії, частина якої потрапила в акваторію, що стало підставою для притягнення капітана судна New Challenge до адміністративної відповідальності за забруднення навколишнього середовища, а також пред’явлення судновласнику претензії на суму понад 5 млн грн. Загальна сума вимог до судна склала близько 13,5 млн грн.
«Завдяки аргументованій правовій позиції нам вдалося переконати Державну екологічну інспекцію України прийняти гарантійний лист P&I клубу як забезпечення морської вимоги, що повністю відповідає кращій світовій морській практиці, — заявив адвокат, керівник Одеського офісу ЮФ «Ілляшев та Партнери» Сергій Неділько. — Це дозволило судну благополучно покинути порт, а судновласнику уникнути величезних збитків».
Незважаючи на те, що гарантійні листи P&I клубів з XIX століття широко застосовуються для забезпечення морських вимог у багатьох країнах, в українському законодавстві їхній статус не врегульований. Про необхідність внесення відповідних змін до Кодексу торговельного мореплавства, Цивільного кодексу і процесуального законодавства морські юристи та представники бізнесу говорять уже багато років.