Дата новини: 18 вересня 2019
Радник юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» Леонід Гілевич виступив з доповіддю «Комплаєнс у договірних відносинах» на IV International Compliance Forum, який відбувся 18 вересня 2019 р. в Києві.
За словами Леоніда Гілевича, включення положень про комплаєнс до договору дає можливість контролювати якість послуг, робіт і товарів, співпрацювати з надійними контрагентами, уникати порушень законодавства, а також запобігати впливу інших негативних факторів.
«Недостатньо просто обмежитися у договорі загальною вимогою до сторони дотримуватися «законодавства» або «усіх застосовних норм і правил», – підкреслив Леонід Гілевич. – Щоб положення про комплаєнс не були чисто декларативними, договір повинен містити ретельно пропрацьовані зобов’язання у сфері комплаєнсу, а також ефективний механізм контролю і санкції за невиконання зобов’язань».
Леонід Гілевич зазначив, що договором можна зобов’язати контрагента дотримуватися як законодавчих норм, так і інших правил, встановити можливість проведення аудиту контрагента, а також передбачити неустойку і право розірвати договір (з компенсацією збитку) в разі порушення положень про комплаєнс. При цьому тільки юридично вивірені положення можуть бути ефективними і виконуватися примусово, тому до складання таких положень рекомендується залучати кваліфікованих юристів.
IV International Compliance Forum – це спеціалізований захід за участі керівників юридичних і комплаєнс департаментів компаній України. Організатор форуму – видавничий дім «Юридична практика».