Дата новини: 14 вересня 2021
Команда практики міжнародної торгівлі юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» під керівництвом партнера Олени Омельченко домоглася застосування антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну цементу та клінкеру походженням з Турецької Республіки з метою захисту українських товаровиробників.
Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі прийняла рішення № АД-499/2021/4411-03 від 27.08.2021 про застосування остаточного антидемпінгового мита за ставкою 32,64% – 40,73% до товару турецьких виробників-експортерів, що приймали активну участь у розслідуванні та 50,54% – до інших виробників та експортерів.
Антидемпінгові мита застосовуватимуться до імпорту клінкерів цементних та портландцементу, по-ходженням з Турецької Республіки, що класифікуються за кодами УКТЗЕД: 2523 10 00 00 та 2523 29 00 00.
Комісія встановила, що демпінговий імпорт турецького товару здійснювався за цінами, що були нижчими собівартості та цін продажу подібного українського товару на внутрішньому ринку України. За період з 1 січня 2017 р. – 30 червня 2020 р. обсяги демпінгового імпорту в Україну товару походженням з Турецької Республіки зросли в абсолютних показниках на 184,58%, що привело до загрози нанесення значної шкоди національним товаровиробникам.
«Антидемпінгове розслідування було найскладнішим з огляду на велику кількість іноземних виробників та експортерів, що брали участь у процесі, – наголосила Олена Омельченко. – Мінекономіки розрахувало індивідуальне мито для десяти компаній, що є безпрецедентною практикою в Україні. Більшість з них визнали факт демпінгового імпорту та запропонували укласти письмові добровільні цінові зобов’язання, щоб уникнути сплати мита до Державного бюджету. Однак Комісія відхилила таку пропозицію, аргументуючи відсутністю національних інтересів України».
Антидемпінгові заходи застосовуватимуться строком на п’ять років та стягуватимуться митними органами через 30 днів з дня опублікування повідомлення про прийняте рішення Комісії у газеті «Урядовий кур’єр».
Дане рішення сприятиме встановленню справедливої конкуренції на українському ринку, а також збільшенню виробництва і реалізації продукції національними товаровиробниками, збереженню наявних і збільшенню нових робочих місць, зростанню майбутніх інвестицій в українську промисловість.