укр eng рус

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Останні новини
Відгуки
Chambers Europe

«Нещодавно фірма провела консультування з низки фармацевтичних справ. Багато хто погоджується, що ця команда «рухається в правильному напрямку, особливо вражає її робота у фармацевтичній галузі».

 

Не долетіли. Чому Україна запізнюється з «відкритим небом»

13.05.2013

Автор: Арсеній Герасимів, адвокат ЮФ «Ілляшев та Партнери»
Джерело: «Ліга.net»

Початок переговорів про приєднання до угоди з ЄС «Про спільний авіаційний простір», або до так званого «відкритого неба», було анонсовано ще в грудні 2006 року. Участь в угоді означає, що авіакомпанії України та ЄС отримають право безперешкодного літати через територію один одного. Сьогодні до «відкритого неба» з країн СНД приєдналася тільки Молдова, але переговори ведуться практично з усіма сусідами ЄС по повітряному простору, наприклад, з Тунісом, Туреччиною, Єгиптом.

Розпорядженням Кабміну були обумовлені терміни завершення переговорів про укладення угоди про спільний авіаційний простір – до 2 липня 2012 року. Але ця робота досі не завершена: в переговорному процесі м’яч, образно кажучи, постійно знаходиться на полі України. Затягування процесу в більшій мірі пов’язане з тим, що Україні потрібно провести значні зміни в галузі, в той час як ЄС фактично нічого міняти не доведеться. Не можна виключати, що в цьому відношенні є певна частка лобізму з боку великих гравців авіаційного ринку України – як виробників, так і великих авіаційних перевізників.

На відміну, наприклад, від Молдови Україна має досить розвинену авіаційну промисловість, яка включає не тільки конструкторське бюро «Антонова» і літакобудівний завод, але і ряд авіаремонтних заводів, велику мережу аеродромів та аеропортів. Весь цей комплекс доведеться приводити у відповідність з нормативами ЄС. І всю цю роботу (або ж більшу її частину) потрібно виробити до підписання документів (ряд аргументів проти «відкритого неба» назвав президент авіакомпанії Міжнародні авіалінії України (МАУ) Юрій Мірошников, – ред.).

Значна частина роботи вже проведена: це і реконструкція аеропортів у рамках підготовки до Євро-2012, і прийняття нового Повітряного кодексу, Правил перевезення пасажирів, приєднання України до Європейської організації безпеки аеронавігації. Тим не менш, шестирічний термін ведення переговорів навряд чи можна назвати розумним.

Затягування процесу пов’язано з тим, що Україні потрібно провести значні зміни в галузі, в той час як Європі нічого міняти не доведеться. Не можна виключати і певну частку лобізму з боку великих гравців – як виробників, так і великих авіаційних перевізників
Угода про «відкрите небо» покриває набагато більший спектр питань, ніж просто вільний переліт і посадка. Передбачається створення рівних конкурентних можливостей на ринку авіаперевезень шляхом усунення бар’єрів у бізнесі. Для цього створюється загальний орган, який реалізує такі завдання. І кожен гравець країни, яка підписала договір, отримує право відкривати представництва в інших країнах-учасницях. Важливою частиною угоди є питання митних зборів і оподаткування, а також питання захисту навколишнього середовища, соціальні аспекти. Кажучи коротко, будь-які обмеження повинні бути усунені, а питання врегулювання – приведені до спільного знаменника.

«Відкрите небо» сприятиме появі в Україні бюджетних авіаліній, що дозволить запропонувати споживачам більш дешеві тарифи. І вітчизняним компаніям буде важко конкурувати з «бюджетниками» у ціновому сегменті. Чи покращиться сервіс? Можливо, але лише в деяких сегментах – в сегменті бюджетних перевезень, на мій погляд, особливого прориву чекати не варто, оскільки низької ціни вони досягають за рахунок виключення деяких послуг, таких як харчування або можливість забронювати конкретне місце. Очевидно будуть підвищені стандарти безпеки польотів, але такі заходи вимагатимуть від авіаперевізника додаткових витрат, що може позначитися на цінах.

Незважаючи на це, підписання угоди про єдиний авіаційний простір з ЄС – це життєва необхідність, оскільки пасажиропотік між Україною та ЄС постійно зростає. З початку переговорів, в 2006 році, він зріс на 300%. У 2012 році, за даними Державіаслужби, обсяг перевезень зріс на 12%, при цьому частка польотів до країн Євросоюзу склала 35%.

 
© 2017 Ілляшев та Партнери / Мобільна версія