укр eng рус

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Останні новини
Відгуки
Chambers Europe

«Нещодавно фірма провела консультування з низки фармацевтичних справ. Багато хто погоджується, що ця команда «рухається в правильному напрямку, особливо вражає її робота у фармацевтичній галузі».

 

Правила привабливості

09.07.2013

Автори: Леонід Гілевич та Андрій Сидоренко, юристи ЮФ «Ілляшев та Партнери»
Джерело: The Lawyer

В останні місяці 2012 року і в першій половині 2013 року було внесено значну кількість змін до різноманітних законів України, які набувають чинності. 1 січня 2013 року набули чинності два кодекси, 56 законів і 36 актів Кабінету Міністрів України. Нижче наведено огляд декількох законодавчих новацій, спрямованих на наближення українського законодавства до європейських стандартів і сучасних реалій, спрощення ділової практики та створення в Україні більш привабливих умов для іноземних інвесторів.

Спрощення процедур державної реєстрації
17 грудня 2012 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» № 4839-VI від 24 травня 2012 року. Основною метою цього закону було завершити реалізацію «принципу єдиної точки контакту» під час державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у різних органах влади: органи Державної реєстраційної служби, податкові органи, Пенсійний фонд України та фонди соціального страхування. Починаючи з 17 грудня 2012 року, реєстрація всіх підприємств, включених до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців здійснюється тільки через Службу державної реєстрації, яка називається єдиною точкою контакту, що видає виписки (довідки) з вищевказаного державного реєстру, в якому знаходиться вся інформація (зокрема інформація про реєстрацію в інших вищевказаних державних органах). Такий єдиний документ повинен використовуватися підприємствами для цілей ідентифікації в ході їх діяльності і при відкритті/управлінні/закритті банківських рахунків, замість декількох документів, виданих кожним з вищезазначених органів.

Нові правила регулювання процедур банкрутства
Значною мірою застарілий Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» № 2343-XII від 14 травня 1992 року був викладений у новій редакції згідно із Законом України № 4212-VI від 22 грудня 2011 року, який набрав чинності 19 січня 2013 року. Змінений закон передбачає три види процедур банкрутства (загальна, спеціальна і спрощена) з урахуванням категорії боржника, його діяльності та власності. Однією з основних змін є введення досудової реабілітації, спрямованої на запобігання банкрутству, яка може бути застосована у випадку угоди між боржником і його кредитором (вимоги якого складають більше 50 відсотків кредиторської заборгованості). Новий закон також встановлює більш короткі і точні строки судочинства у справах про банкрутство, удосконалює процедуру ідентифікації кредиторів та захисту їх прав, визначає пріоритет оптового продажу над роздрібним продажем і т.д.

Податок на житлову нерухомість
З 1 січня 2013 року набрав чинності Розділ XII Податкового кодексу України. Нові діючі положення передбачають оподаткування житлової нерухомості. Таким чином, фізичні особи і компанії повинні платити податок залежно від площі житлової нерухомості. Податковий кодекс надає особам звільнення від податків, за рахунок зниження межі неоподатковуваної площі – для квартир площею до 120 кв.м. або будинків площею до 250 кв.м. Згідно з Податковим кодексом, юридичні особи самостійно розраховують, звітують і платять суму податку в рівних кількостях раз на квартал. З іншого боку, фізичним особам необхідно дочекатися податкових повідомлень-рішень (податкового повідомлення), які направить їм відповідна податкова інспекція до 1 липня. При цьому, передбачається, що не всі фізичні особи отримають податкові повідомлення в цьому році. Це пов’язано з існуючими труднощами в передачі інформації про житлову нерухомість та її власників до податкової інспекції. Незважаючи на існуючі труднощі, очікується, що до кінця цього фінансового року, положення щодо даного податку будуть оновлюватися за допомогою законопроектів, які вже зареєстровані і проходять слухання в Парламенті.

Правила трансфертного ціноутворення відповідно до Керівництва ОЕСР
1 січня 2013 року набули чинності нові правила трансфертного ціноутворення. Нові правила поширюються на чинні методи трансфертного ціноутворення, які в цілому відповідають Керівництву ОЕСР з трансферного ціноутворення для багатонаціональних підприємств та податкових адміністрацій. Відповідно до нових правил трансфертного ціноутворення на додаток до методу порівняльної неконтрольованої ціни, який раніше використовувався в українському законодавстві, вводиться метод ціни перепродажу, витратний метод, метод розподілу прибутку і метод чистого прибутку. Податковий кодекс не передбачає пріоритет методів, тому платники податків можуть вибрати, який метод трансфертного ціноутворення використовувати для своїх цілей. В окремих випадках, коли є достатні дані для встановлення звичайної ціни, вона може бути визначена незалежним оцінювачем. Крім того, нові правила трансфертного ціноутворення вносять деякі зміни в українські правила трансфертного ціноутворення, дозволяючи великим платникам податків укладати угоди про трансферне ціноутворення; однак, існує мало практики щодо їх застосування. На відміну від вищевказаних пільг, Податковий кодекс передбачає винятковий перелік офіційних джерел інформації, які можуть бути використані для встановлення звичайної ціни. Проте зміни правил трансфертного ціноутворення не є остаточними, оскільки Парламент України розглядає ще одне нововведення відповідно до Керівництва ОЕСР з трансфертного ціноутворення, яка має полегшити використання всіх методів трансфертного ціноутворення.

 
© 2017 Ілляшев та Партнери / Мобільна версія