![]()
![]() |
|
![]() |
Публікації |
![]() Останні новини Відгуки Chambers Europe «Нещодавно фірма провела консультування з низки фармацевтичних справ. Багато хто погоджується, що ця команда «рухається в правильному напрямку, особливо вражає її робота у фармацевтичній галузі». |
Представництво інтересів клієнта в судовому процесі28.05.2009Студент-правник, травень 2009 Формальні принципи поведінки адвоката в судовому процесі достатньо чітко визначено процесуальним законодавством та Правилами адвокатської етики. Перше знайомство з клієнтом — це дуже складний та відповідальний етап в діяльності адвоката, оскільки на протязі нетривалого часу необхідно встановити психологічний контакт з людиною, розібратися в сутності його претензій, вимог побажань тощо, та надати фахові відповіді на поставлені запитання, де велике значення має практично все — знання законодавства, зовнішній вигляд, манера поводитися, впевненість, вміння слухати та говорити. Приймаючи до провадження доручення клієнта, слід переконатися, що воно має законний характер. Слід звернути увагу на те що, якість представлення інтересів клієнта в судовому процесі значною мірою залежіть від роботи, проведеної на етапі підготовки до судових слухань. Якщо Ви представляєте інтереси відповідача, тобто залучаєтесь до участі в процесі, вже ініційованому позивачем, першим етапом має стати ознайомлення з матеріалами судової справи, зняття з них копій, визначення норми матеріального права, яка підлягає застосуванню до спірних правовідносин, ретельне вивчення правової позиції процесуального супротивника, якості її юридичного обґрунтування та доказової бази. Обізнаність в обставинах справи, сильних та слабих сторонах в правовій позиції опонента разом зі знанням процесуального законодавства є фундаментом для вибудови ефективної юридичної «оборони» вашого довірителя. Правильна правова оцінка ситуації та побудова ефективної тактики ведення справи в суді часто дозволяють завести «юридичну атаку» процесуального супротивника «в глухий кут» та зробити досягнення ним позитивного результату вирішення спору практично неможливим чи непривабливим (з точки зору затрат часу та зусиль, необхідних для подолання ефективного правового захисту) навіть в «безнадійних» з формальної правової точки зору ситуаціях. Потрібно наголосити на тому, що підготовлений адвокатом процесуальний документ (заперечення, відзив на позов в цивільному та господарському процесі, пояснення в рамках обґрунтування правової позиції по суті спору, клопотання щодо процесуальних питань) може виконати свою правову функцію виключно за умови бездоганного правового обґрунтування, достатньої правової аргументації, чіткості та ясності викладених обставин та пояснень для судді). Ті чи інші логічні та правові підтасовування, «притягнення за вуха» певних фактів та висновків, не говорячи вже про помилки (посилання на нормативні акти, що втратили силу, власне розширене тлумачення правових норм) можуть звести на нівець всі зусилля щодо підготовки такого документу та підірвати довіру клієнта до адвоката. В той же час результатом глибокого аналізу правової позиції опонента, матеріалів справи та норм законодавства, що підлягає застосуванню, їх правильної правової кваліфікації і оцінки, відображеної в грамотно складеному процесуальному документі, може бути розв’язання спору, укладення мирової угоди, відмова опонента від позову тощо. Так, в практиці адвокатів Юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» було чимало випадків, коли опоненти наших клієнтів, впевнені (до залучення спеціалістів нашої фірми до участі в справі) в позитивному результаті вирішення спору, після ознайомлення з підготовленими вмотивованими запереченнями приходили до висновку про безперспективність справи та відмовлялися від позову. Декілька практичних порад адвокатам-початківцям.
|