укр eng рус est

Публікації

Останні новини
Відгуки
Chambers Europe

«Нещодавно фірма провела консультування з низки фармацевтичних справ. Багато хто погоджується, що ця команда «рухається в правильному напрямку, особливо вражає її робота у фармацевтичній галузі».

 

Що пропонує бізнесу законопроект від МЕРТ

10.08.2018

<a href=”http://attorneys.ua/uk/lawyers/andriy-b-lytvyn/”>Андрій Литвин , Адвокат, керівник Харківського офісу

Джерело: НВ Бізнес

Ухвалення Закону «Про ліцензування видів господарської діяльності» було серйозним кроком у напрямку дерегуляції і дозволило скоротити перелік видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню.

Чинний Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» був ухвалений 2 березня 2015 року (далі – Закон про ліцензування). Ухвалення цього Закону було направлене на здійснення політики дерегуляції та усунення перешкод для ведення бізнесу в Україні. Хоча Закон і має певні недоліки, його ухвалення було серйозним кроком у напрямку дерегуляції і дозволило скоротити перелік видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню, а також, серед іншого, дозволило подавати документи та отримувати ліцензії в електронній формі.

Днями, в продовження здійснення політики дерегуляції, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України опублікувало на своєму сайті проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення порядку ліцензування господарської діяльності». Які ж нововведення містить зазначений проект?

Законопроект пропонує внесення досить великої кількості змін як в сам Закон про ліцензування, так і в низку інших законів.
Серед іншого, законодавець пропонує викласти статтю 16 Закону про ліцензування «Анулювання ліцензій» у новій редакції. Згідно з проектом, стаття називатиметься «Призупинення та відновлення дії ліцензії, анулювання ліцензії». Уже з нової назви статті стає зрозумілим, що окрім такого заходу впливу як анулювання ліцензій пропонується ввести можливість спершу припиняти її дію.

Тобто, якщо зараз невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов або відсутність плати за видачу ліцензії вже є підставами для анулювання ліцензії, то під час внесення запропонованих змін подібні порушення будуть спершу підставою для призупинення її дії, а якщо порушення не усунули протягом періоду, на який ліцензія припинялася, для найбільш суворого виду відповідальності – анулювання. Також передбачена можливість відновлення дії ліцензії, якщо вона була призупинена. Якщо ж ліцензію анулювали, то диво вже не станеться.

Також цікавою пропозицією є можливість часткового призупинення дії ліцензії або часткового її анулювання саме в тій частині виду господарської діяльності, щодо якої було допущене порушення.
Варто зазначити, що введення подібних змін є ефективнішим превентивним заходом впливу на суб’єкти господарювання, аніж анулювання, а також робить статтю 16 комплексною і завершеною.

Проект закону також пропонує ввести нові поняття, посилити санкції за порушення законодавства у сфері ліцензування, вдосконалити процедуру оскарження дій органів ліцензування, включити нові підстави для анулювання ліцензій (недієздатність, визнання ліцензіата померлим або зниклим безвісти) тощо.

Загалом, запропоновані зміни є досить прогресивними і спрямовані на зменшення державного тиску на бізнес, що відповідає політиці дерегуляції. Проте на цьому етапі досить складно сказати, як саме застосовуватиметься цей закон на практиці і чи буде він ухвалений взагалі.

 
© 2018 Ілляшев та Партнери / Мобільна версія