укр eng рус est

Публікації

Останні новини
Відгуки
Chambers Europe

«Нещодавно фірма провела консультування з низки фармацевтичних справ. Багато хто погоджується, що ця команда «рухається в правильному напрямку, особливо вражає її робота у фармацевтичній галузі».

 

Рекордний штраф для німецького автопрому: ЄС продовжує боротьбу з картелями

10.01.2018

Микола Алексюк, Адвокат

Джерело: Європейська правда

У жовтні цього року менше ніж за тиждень інспектори Європейської комісії відвідали з позаплановими перевірками мюнхенський офіс концерну BMW, а також офіси Audi (Інгольштадт), Volkswagen (Вольфсбург) і Daimler (Штутгарт).

Є підозри, що починаючи з 1990-х років менеджмент компаній BMW, Volkswagen, Audi, Porsche і Mercedes координує низку питань, пов’язаних, зокрема, з вибором постачальників, контролем викидів дизельних двигунів, розміром паливних баків і, загалом, з тенденціями розвитку автомобільних технологій. За приблизними підрахунками, максимальна сума потенційного штрафу за узгоджені дії німецьких автовиробників може сягати 50 млрд. євро.

Для розрахунку суми штрафу використовуються фінансові показники компаній, а саме сукупні суми товарообігу в 2016 році.

Цього разу компанія Daimler стала першою, яка повідомила Європейську комісію про ймовірність існування картелю, очевидно, сподіваючись на звільнення від відповідальності у разі його викриття. Концерни BMW і Volkswagen, у свою чергу, також заявляють про готовність співпрацювати з інспекторами Єврокомісії.

І хоча сам факт проведення перевірки не свідчить про наявність порушень, однак тенденція розгляду Європейською комісією справ про картельні змови у сфері автомобільної індустрії свідчить про високі шанси на їх виявлення.

Останнім часом питання антимонопольного комплаєнса (системи запобігання порушенням конкурентного законодавства) стають все актуальнішими з огляду на правозастосовну практику Європейської комісії у сфері захисту економічної конкуренції: штрафи за порушення законодавства стають все вищими, а перевірки – все ґрунтовнішими.

Дослідження ринку автомобілебудування в цьому контексті є показовими.

У минулому році Єврокомісія вже викрила функціонування картелю на ринку виробників вантажних автомобілів і оштрафувала компанії Volvo/Renault, Daimler, Iveco, DAF і Scania на загальну суму приблизно 3,8 млрд. євро.

У ході розслідування було доведено, що ці компанії погоджували базові ціни на вантажівки, які продавалися на європейському ринку, а також терміни переходу на екологічний стандарт Euro 4. При цьому автовиробника MAN звільнили від відповідальності як компанію, яка першою повідомила Єврокомісію про існування картелю і тісно співпрацювала у процесі розслідування.

Зазначений штраф залишається найбільшим за майже 50-річну історію боротьби Єврокомісії з картелями (перше рішення у «картельній» справі було винесене у 1969 році), проте є далеко не єдиним у сфері автоіндустрії – раніше були оштрафовані компанії, які здійснювали протиправні узгоджені дії на ринках виробництва автоскла, охолоджувачів двигунів, автомобільних підшипників і систем освітлення.

Схоже, європейський регулятор не має наміру на цьому зупинятися.

 
© 2018 Ілляшев та Партнери / Мобільна версія